En sterk forretningsmodell
I akseleratoren jobber alle selskapene med å spisse forretningsmodellen sin. En viktig del av dette er å finne ut hvem som er villig til å betale for tjenesten de tilbyr og hvor mye. Dette er en krevende oppgave for alle startups, spesielt de som ser på seg selv som litt idéelle.
Det lønnet seg å teste betalingsvilje
Forretningsutvikleren utfordret gründerteamet på hvorfor ikke prisen kunne være høyere enn den var? Gründerne testa litt motvillig ut tredobling av prisen på en kunde med stor betalingsevne. Her lærte de at tjenesten var mye verdt for kunden enn de først hadde trodd. De økte standsrdprisen til det tredobbelte og ble mye mer bevisst verdien av det de skapte.
Om selskapet
Speedfriending jobber for å motvirke ensomhet ved å koble folk via en digital tjeneste. Gjennom sosiale og engasjerende møteplasser kan fremmede bli kjent og potensielt skape gode og trygge vennskap verden over.
Etablert: 2018
Gründer: Viktor Sanden