Case: Speedfriending

Økte prisen med 300 prosent

Noe av det viktigste Speedfriending tok med seg fra akseleratoren var å tørre å ta seg skikkelig betalt for tjenesten sin.

En sterk forretningsmodell

I akseleratoren jobber alle selskapene med å spisse forretningsmodellen sin. En viktig del av dette er å finne ut hvem som er villig til å betale for tjenesten de tilbyr og hvor mye. Dette er en krevende oppgave for alle startups, spesielt de som ser på seg selv som litt idéelle.

Det lønnet seg å teste betalingsvilje

Forretningsutvikleren utfordret gründerteamet på hvorfor ikke prisen kunne være høyere enn den var? Gründerne testa litt motvillig ut tredobling av prisen på en kunde med stor betalingsevne. Her lærte de at tjenesten var mye verdt for kunden enn de først hadde trodd. De økte standsrdprisen til det tredobbelte og ble mye mer bevisst verdien av det de skapte.

Om selskapet

Speedfriending jobber for å motvirke ensomhet ved å koble folk via en digital tjeneste. Gjennom sosiale og engasjerende møteplasser kan fremmede bli kjent og potensielt skape gode og trygge vennskap verden over.

Etablert: 2018

Gründer: Viktor Sanden

Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen

Nyheter fra våre selskaper, relevante arrangementer, og herlig nerding på impact-faget.