Personvernregler
Hvilken persondata vi samler og hvorfor vi samler den.
Behandlingsansvarlig
Impact StartIUp Norge As (922063796) er ansvarlig for data som samles inn på impactstartup.no og tilknyttede undersider. Daglig leder Marte Sootholtet har overordnet ansvar. Praktiske spørsmål om behandling av data kan sendes til Karin Frölander. Vi tilstreber å følge reglene i Personopplysningsloven og EUs generelle personvernforordning.
Skjemaer
Vi har flere type av skjemaer på vår nettside:
- Påmeldingsskjema til Impact StartUp Studio: book time med forretningsutvikler. (HubSpot forms)
- Søknadsskjema som er aktivt under søknadsperioder. (HubSpot forms)
- Forskjellige skjemaer for påmelding til nyhetsbrev. (HubSpot forms)
- Skjemaer for å registrere din interesse for å bli med i vårt nettverk av investorer. (HubSpot forms)
Embedded innhold fra andre nettsteder
Artikler på nettstedet kan inneholde innebygd innhold (for eksempel videoer, bilder, artikler, etc.).
Disse nettstedene kan samle inn data om deg, bruke informasjonskapsler, legge inn ekstra sporing fra tredjeparter og overvåke samspillet ditt med det innebygde innholdet, inkludert sporing av samspillet ditt med det innebygde innholdet hvis du har en konto og er logget på den nettsiden.
Cookies
Vi benytter oss kun av cookies koblet til de integrerte skjemaene fra HubSpot som du selv fyller ut.
Hvem vi deler dataen med
Vi lagrer og behandler data hos disse tredjepardsaktørerene
Hubspot
HubSpot er vårt CRM-verktøy. Dette bruker vi får å holde dialog med de personer som kontakter oss samt for å holde oversikt i den informasjonen som blir tilsendt til oss via skjemaer. Vi har også et nyhetsbrev som sendes ut ca 2 ganger i måneden.
Google drive
Vi bruker Google Drive som et bibliotek og oppsett av selskapet Impact StartUp. Informasjon om selskaper slik som søknader blir bevart i en mappe der kun prosjektledningen av Impact StartUp har tilgang.
Når det gjelder søknader deler vi disse under utvalgsprosess med foretningsutviklere og samarbeidspartnere tilknyttet Impact StartUp.
Vi deler informasjon om søknaden til selskaper i forbindelse med søknad til akseleratorprogram sammen med partnere. Disse er de som har endelig beslutningsmandat om hvem de ønsker inn i programmet. Etter søknadsprosessen er over tas tilgangene til disse dataene vekk. Når det gjelder deltakerselskaper og alumniselskaper vil vi dele selskapsdata + kontaktinformasjon med partenere/investorer der dette er nyttig, med mindre annet har blitt ønsket.
Miro
Vi bruker Miro for sammenstilling av informasjon om selskap som deltar i søknadsprosess, akselerator, workshops eller lignende.Pandadoc bruker vi kun når vi signerer kontrakt med selskaper eller partnere.
Tinyanalytics og Fathom
Vi bruker Tinyanalytics og Fathom Analytics for å samle statistikk fra nettsidene.
Metergo
Vi bruker Metergo til å booke møter samt å samle inn data om selskapet som første steg i utvalgsprosess i akseleratorprogrammet eller i forbindelse med første møte i Studio.
Pitch
Vi bruker Pitch til å lage presentasjoner og pitcher for våre samarbeidspartnere, selskaper vi jobber med eller økosystemaktører. Vi deler ikke persondata eller forretningskritisk informasjon her.
Alle tredjepartsaktører har omfattende databeskyttelsesprosedyrer og vi har standardiserte databehandleravtale med alle tredjeparter.
Hvor lenge beholder vi dataen
- Vi beholder dataene for vårt nyhetsbrev til brukeren abonnerer med unntak for at brukeren selv kan melde seg av.
- Vi beholder dataene for vårt søknadsskjema i fem år.
- Vi sender også ut et årlig spørreskjema for intern måling som vi anonymiserer som vi beholder i opp til 10 år.
Hvilke rettigheter har brukeren
Brukere av vårt nettsted kan når som helst slette abonnementsdataene sine for nyhetsbrevet ved å klikke på abonnementslinken i nyhetsbrevet. Brukeren kan også be om gratis innsyn i, eller fjerning av data om seg selv i systemene nevnt ovenfor senest innen én måned dersom det ikke er særlige grunner til å bruke lengre tid. Muligheten til sletting av data inkluderer ikke data vi er lovmessig forpliktet til å beholde for administrative, juridiske eller sikkerhetsmessige formål.