Speedfriending

Økte prisen med 300 prosent

Noe av det viktigste Speedfriending tok med seg fra akseleratoren var å tørre å ta seg skikkelig betalt for tjenesten sin.

Ville bygge en sterkere forretningsmodell

Under akseleratorprogrammet var et av målene til Speedfriending å bygge en sterkere forretningsmodell. En viktig del av dette var å finne ut hvem som er villig til å betale for tjenesten deres og hvor mye.

Det lønnet seg å teste betalingsvilje

– Å teste den reelle betalingsviljen er helt avgjørende. Det er først når du vet at noen vil betale - og hvor mye - du kan vite om du har en business, sier Chris Klemmetvold som var forretningsutvikleren til Speedfriending.

Økte prisen med 300 %

– Vi testa blant annet ut å tredoble prisen på en kunde med stor betalingsevne. Her lærte vi at tjenesten vår var mye mer verdt for kunden enn vi først hadde trodd, sier gründer Viktor Sanden.

En fast del av salgsmøter i dag

– I dag opererer vi med to prislister, avhengig av kundens betalingsevne. Dette har ført til at vi har fått større inntekter og kunne gjøre ansettelser, fortsetter Sanden. Denne måten å jobbe på har jeg delt videre til alle gründere jeg har møtt etter vi deltok i akseleratoren!

Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen Få siste impact-nytt fra bransjen

Nyheter fra våre selskaper, relevante arrangementer, og herlig nerding på impact-faget.